Marketing tijdens de feestdagen

Marketing tijdens de feestdagen

In december wordt er altijd veel gekocht. Klanten gaan in deze periode dan ook veel actiever en gerichter op zoek naar producten. December (en natuurlijk in november al) is dus het perfecte moment om jouw bedrijf eens goed te promoten. Hoe zorg je ervoor dat je meer omzet draait in december? Je vindt hier een aantal marketingtips voor tijdens de feestdagen.

Begin ruim op tijd

Eind december nog even een actie opzetten is vaak niet het beste idee. Veel mensen willen er zeker van zijn dat ze hun cadeautjes op tijd in huis hebben, dus zorg dat je ruim van tevoren al begint. Het is goed om vanaf augustus al na te denken over een geschikte marketingstrategie, zodat je niet hoeft te haasten.

Waar is de doelgroep naar op zoek?

Men is niet ieder jaar op zoek naar dezelfde dingen. Ga na waar de doelgroep op zoekt en kom er zo achter waar je op kunt scoren. Welke producten of diensten die jij aanbiedt kunnen een antwoord bieden op de vraag of zoekintentie die jouw doelgroep heeft? Bepaal de zoekwoorden op basis van wat de doelgroep intikt op Google, om zo meer klanten te trekken gedurende deze periode.

Vergeet de vormgeving niet

Vormgeving is erg belangrijk, zo ook tijdens de feestdagen. Dit is hét moment om je bedrijf in een feestelijk jasje te steken. Pas je headers en graphics aan op kerst en zorg er ook voor dat de tekst past bij deze periode van het jaar.

Schakel hulp in

Je hoeft echt niet alles alleen te doen! Vind je deze periode nogal overweldigend? Zoek bijvoorbeeld eens op SEO in utrecht, om je SEO uit te besteden aan een bedrijf als  www.odiv.nl.  Zo kun je je richten op andere zaken en laat je jouw marketing in december tegelijkertijd tóch een succes zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *