De voordelen van SEA op een rijtje

De voordelen van SEA op een rijtje

SEA en SEO zijn twee bekende termen in de wereld van online marketing. Met name bedrijven die een webshop beheren maken gebruik van deze twee vormen van online marketing. SEO en SEA hebben allebei invloed op de zoekmachine van Google. In dit artikel  bespreek ik de voordelen van SEA. 

Waarom zou je gebruik maken van SEA?

SEA wordt ingezet om te adverteren in de zoekmachine van Google. Dagelijks zijn er miljoenen zoekopdrachten van mensen in de zoekmachines. Met SEA is het mogelijk op bepaalde zoektermen te adverteren. Wanneer zij die zoekwoorden gebruiken, staat jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten. Dit vergroot de kans dat potentiële klanten op jouw advertentie drukken, want in de praktijk blijkt dat mensen meestal niet verder zoeken dan de resultaten van de eerste pagina. 

Het grote voordeel van SEA

Het grote voordeel van SEA is dat je vrijwel direct resultaten kunt bereiken. Wanneer jouw advertentie live staat, ben je meteen bovenaan de zoekresultaten te vinden. Terwijl het bij SEO veel langer duurt om hoger in de zoekresultaten van Google terecht te komen. Echter is het goed om in te zetten op allebei de methoden. Als je een gesprek aangaat met een SEA specialist, zal hij of zij precies hetzelfde zeggen. 

Wil je graag meer informatie over SEA? Dan raad ik het zeker aan om contact op te nemen met een online marketing bureau. Zij beschikken over de juiste kennis en ervaring om ook jouw website of webshop te voorzien van meer klanten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *